2011. július 3., vasárnap

Lila karfiol a gyergyói zöldségpiacon

Gyergyószentmiklóson 2007 októberében jártam fotóstársaimmal. Az esős reggel után kisütött a nap, és mi ellátogathattunk a Zöldségpiacra. Legalábbis ez a név volt kiírva a bejárat fölé, de mindenféle kapható itt: cipők, ruhák, játékok, italok, kürtőskalács, sajtok – utóbbiakat szalonnával együtt is lehetett kóstolni, a vásárlók nagy örömére.

Mindenki nagyon kedvesen fogadott bennünket, kattogtak is a fényképezőgépek szaporán. Hiszen ahol ennyi ember megfordul, ott érdekes arcokra is bukkanhat a figyelmes fotós. Vásárlók és árusok egyaránt szép számmal akadtak ezen a szombat délelőttön a piacon.

Meglepetésben is volt részem, hiszen itt láttam életemben először lila karfiolt! Azóta utánanéztem az interneten, és megtudtam, hogy angol kertészeknek köszönhető ez a vidám színű zöldség, melyet keresztezés útján hoztak létre, tehát szó sincs génmanipulációról. Sőt, a lila karfiolban több az ásványi anyag és a vitamin, mint fehér társában.

2 megjegyzés:

  1. Na most ugye, ilyen képek láttán az ember nem egy történetet, hanem regényt tudna írni :)
    Micsoda karakterek!
    A fejben számoló vásárló és az őt árgus szemekkel figyelő eladó (utóbbi győzedelmeskedett az alku során), a szappanszagú sajtárus, a tyúkkopasztásról a piacra szaladó néni, a piac két királya - és a mesebeli lila karfiol...
    Valahol biztosan ott volt a Palacsintás király és a Kürtőskalácsos királynő is :)

    VálaszTörlés
  2. Palacsintást nem láttam, a Kürtőskalácsos meg király volt. :) Bea, vigyázz ezzel az ihlet dologgal, mert nagyon sok fotóm van még...

    VálaszTörlés