2012. január 21., szombat

Jeges szél az udvaron - a teremben viszont mosolygott a természet (is)

Esős délután, jeges szél – ez volt a jellemző időjárás ma Bonyhádon. Kissé elbizonytalanodtam, vajon lesz-e közönség az immár 25. egyéni fotókiállításom megnyitóján, melyet a bonyhádi Villa Weber konferenciatermében rendeztünk meg. Vagyis nem elég, hogy az időjárás nem volt kellemes, de még a városból el is kellett autózni Istvánmajorig. Aztán a 18 órai programkezdésre igencsak szép számmal jöttünk össze, nagyon örültem minden érkezőnek, közel 50-en voltunk a konferenciateremben. A városi zeneiskola vonósai kezdték a programot, Németh Orsolya tanárnő vezetésével.
Itt jegyzem meg, hogy ismét köszönettel tartozom Horváth Klári barátnőmnek, hogy szakértő kezekkel kattogtatta fényképezőgépemet. Azért megmutatom azt is, hogy még a megnyitó előtt én milyen szemmel láttam az előkészületeket:
Tóth István Zsolt természetvédelmi őr nyitotta meg a kiállítást. Kiemelte, hogy a fotóim azt a hatást keltik a szemlélőkben, mintha ők maguk is ott állnának a térben. Ennek a mondatának kifejezetten örültem, hiszen időnként bizonytalan vagyok abban, hogy vajon a nézőkben is eléri-e ugyanazt a hatást egy-egy fotóm, mint nálam. Hiszen mikor én azt elkészítem, ott nagyon sok minden hat rám, az időjárástól kezdve a velem együtt lévők társaságán át az illatokig és a környezetig.
István záró szavaiban ezt mondta: - Máté Rékát itt mindenki ismeri, a fotói pedig magukért beszélnek, így hát be is fejezem mondandómat, nézzük meg együtt a kiállítást.
Utólag István elárulta, hogy délelőtt még kaján gondolatai között felmerült, hogy mi lenne, ha a teljes megnyitó beszéde csak ennyi lenne… Azért örülök, hogy nem húzott így csőbe engem.
Köszönöm mindenkinek, aki eljött és megtekintette a kiállításomat, azoknak pedig még nagyobb hálámat fejezem ki, akik beírtam a vendégkönyvembe. Köszönöm a Villa Weber vezetőjének és munkatársainak a lehetőséget és a közreműködésüket. A tárlat egy hónapon át látogatható, a nyitva tartási időben.
És a végére idetűzöm azt a fotót, mely szinte mindenkiben kérdéseket vetett fel, hogy hogyan is készült ez a kép. Szerintetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése